söndag 24 januari 2010

Vila


I går, lördag, var en hektisk dag. Introkurs i Yoga på morgonen. Därefter vernissage i Bankeryd där Malin & Terje Hellesø ställde ut sina fantastiska bilder. Sedan en sväng till Växjö o hem. Kändes som dagens fotograferande inte skulle bli av.
- men jag hade den där känslan att jag skulle göra en älgbild. Och jag såg bilden hela dagen i huvudet. Slängde mig i bilen o körde söder ut. Vid Byramum visualiserades tanken. Här kunde jag i lugn o ro göra min älgbild. Den här bilden är dock inte den jag hade i huvudet. Men jag gjorde den bilden också. Den lägger jag ut lite senare...

Bilden här, älg i vila. Och efter en sådan här hektisk dag blev det även vila på schemat för mig med. God mat och ett glas vin. Sedan soffan o TV = Zzzzzzzz. :-)

/Mats Andersson

11 kommentarer:

Birgitta sa...

Fin bild av skogen med den ljuvliga blå färgen...och så en dutt nere i hörnet igen! ;-)
/Birgitta

Samuel Jacobsson sa...

Du va helt klart värd ett stort glas ....
// Samuel

Skogswilden sa...

Har älgen också fått i sig rötjut? Eller det ser ut som ensilage...

Per sa...

Läckert, gillar ljuset och stämningen.
/P

Anonym sa...

Stor tumme upp för placeringen av älgarna! Dessutom en skön känsla i bilden.
/Jukka

Niklas sa...

En händelserik dag ser jag :-)

/Niklas

Lotta sa...

Oj här händer det saker både utanför och i bild.
Härligt Mats..Snyggt jobbat på alla områden.
Jag blir lika frågande varje gång jag kommer in. Hur bär han sig åt för att få dessa färger...
Ha en riktig skön måndag...
Kramizzz / Lotta

christer karlsson sa...

Vilken härlig dov bild med en skön blå ton i en spännande älg bild i dess miljö. Fin stämning i bilden med en hög njutnings faktor i.

Mvh Christer

Rune sa...

Imponerande att hinna fotogragera en sådan hektiskt dag! Gillar den blå tonen och sen är det förstås extra kul med den vilande älgen :)

Anonym sa...

Det var mycket som klarades av den dagen :) Och denna fantastiska bild också! :)

En fråga; har du lust att bli presenterad med dina bilder på http://darkroomsinnorthernlight.blogspot.com/

Jag har tipsat dom om dig. Klicka in på deras blogg och kontakta Tom Tveitan: http://tomtveitanfoto.blogspot.com/

//Malin H

Anonym sa...

Den är bilden tilltalar mig mycket, verkligen läcker :-)

/PJ