fredag 8 januari 2010

En samling av mina bästa bilder ...


När Kamera & Bild skriver om min bok så tycker jag inte riktigt de förstått budskapet med boken. Att det skulle vara en samling av mina bästa bilder från 2009 är helt fel.
- Boken handlar helt om känslor under året. Många som recenserat har snappat detta. T ex så har Malin och Terje Hellesø helt förstått budskapet.
- Lite sorgligt att Magnus inte snappade budskapet. En tidning som ska kunna bild. Men, men.

Här kommer en bild på Ekar. Inte min bästa bild på Ekar. Men den förmedlar något...

/Mats Andersson

8 kommentarer:

Dagrun sa...

Leit å bli misforstått.

Dette bildet likte jeg kjempegodt forøvrig.

Susanne sa...

Magnus, som du nämner, kanske inte är konstnärligt lagd? Alla fotografer är ju inte det.

Blått är alltid vackert! :o)

Rune sa...

Jag gillar Kamera & Bild; finns mycket matnyttigt i den tidskriften. Vad gäller Magnus har jag uppfattningen att han är en tekniknörd (positivt omdöme!). Tekniknördar kanske inte gillar "flummiga" bilder, vad vet jag?

Din bok kräver tid och det tror jag den vinner på i längden!

/Rune

Camilla Alvén sa...

Vad tråkigt att bli missförstådd men det är inte alla som förstår sig på känslor.
Ha det bra

Anonym sa...

Hej Mats.

Mycket fin bild!

For den som forstår, behøves ingen forklaring.
For den som ikke forstår, finnes ingen forklaring.

Take care.

Vennligst
Seung Kye

Niklas sa...

Enkel bild som förmedlar kyla och ensamhet. Bra!

/Niklas

Anonym sa...

Läste det där och kan inte heller känna att det överensstämmer med min känsla för boken, hoppas du inte tar det för hårt. Gillar bilden, de svarta grenarna mot det tilltalande blå, snyggt.

/PJ

Anonym sa...

Har inte läst Kamera & Bilds recension av din bok. Faktum är att jag så gott som slutat läsa fototidningar överhuvudtaget. Inte på grund av bristande intresse för bild, utan snarare av just den anledningen. Diskussioner om megapixlar och kromatisk aberration i all ära: det är ändå upplevelsen av den slutliga bilden som är det viktiga.

Som i din vackert abstrakta och suggestiva bild av ekarna här ovan. Kunde lika gärna ha varit plåtad med en gammal hålkamera (det var menat som en komplimang). Känslan och upplevelsen, det som förmedlas, är vad som gör bilden.

Tänker för övrigt beställa din bok så snart ekonomin tillåter.

Mvh,
Stefan