lördag 29 september 2012

Äntligen ...

... lite lugn och ro. Och äntligen lite tid för att skapa bilder igen.

Höstskog. Bashult 120929.

Veckorna är verkligen fullspäckade nu. Glädjande så har det varit mer än fullt upp på reklambyrån. I veckan hann jag sticka iväg en morgon för att fotografera innan arbetet. Det var också enda dagen den här veckan som det inte regnade. Några kvällar efter arbetet förberedde jag mina två bildföredrag inför gårdagen på bokmässan.
Molnets scen hade verkligen ett späckat program med riktigt mycket åhörare.
Klockan 12.00 körde Mattias Klum igång. Sedan var det Magnus Westerborn och Mats Bäcker. Därefter presenterade Anna Clarén, David och jag vår nya bok "I några sekunders oändlighet". Som avslutning så fick jag äran att presentera min bok "Djur. 66 bilder". Jag pratade lite om tankarna bakom boken och berättade varför Naturfotograferna en gång startade -66. Etik & Moral. Visade en hel del av bilderna och berättade även om min kärlek till djuren.
Som avslutning på mässdagen signerade vi böcker hos NevaBooks. Vi hann även med en bit mat i trevligt sällskap för att sedan åter åka mot Jönköping. Jag somnade rätt tidigt i går kväll :)
Idag är en helt ledig dag. En dag som jag ägnat åt att skapa nya bilder. Trots ösregn så har jag varit ute många timmar idag och fotograferat. Blev många nya bilder som jag är nöjd med.

Fortsatt trevlig helg!

Mats Andersson /N

8 kommentarer:

tobias sa...

Bilden visar precis vilket höstrusk det är ute, men man är ute och smyger iaf. Fördelen med all väta i markerna är att det är lättare att ta sej fram tyst nu när det inte prasslar lika mycket. Igår när jag va ute och smög så reste sej en älg från sin lega, då stod jag bara 4-5 meter ifrån. Ingen bild men riktigt kul ändå..

Lindsjö taxar sa...

Ja inget fotoväder är det....hoppas på bättre imorgon så man kan ut och ta på alla vackra färger som är nu på träden

Johanna sa...

Imponerande att skapa bilder trots ösregn! Dit har jag inte kommit än, så kul att få se dina sådana bilder och få inspiration :-)
Själv har jag en aning abstinens, kameran inlämnad för rengöring, beräknas ta två veckor och det är ju en hel evighet om man fotar varje dag....

Mats Andersson sa...

Tack Johanna. Faktum är att mina "målade" bilder blir bra i färgerna när det regnar. Behöver inte ens använda ND-filter för att reducera ljuset :) Hoppas du får din kamera snart då! Förstår hur du känner :)

Mats Andersson sa...

Kul att bilden förmedlar den känslan. Och visst är det lite lättare att smyga sig på djuren nu :) Grattis till ditt nära möte med skogens konung!

Mats Andersson sa...

Med regnkläder och väderskyddad kamera skapar regnväder riktigt fina färgtoner och det blir ett fint, mjukt ljus. Inte så roligt att vara ute i trots allt.

Geir Ole sa...

Kjempestemning i det bildet der, Mats! Njutbart ;)

Mats Andersson sa...

Tack du vänliga själ! :)