söndag 14 februari 2010

Utmaningen


Lars Andreas Dybvik utmanade både mig och Terje innan helgen. Utmaning bestod i att göra en sensuell bild av älg. Se utmaningen och hans fina bild här.
- Åkte iväg för att söka upp mina älgar på lördagsmorgonen. Men de kände väl på sig vad som var på gång. :-) Så de lös med sin frånvaro. Då åkte jag till Mullsjö och "lånade" Terjes älgar.
- De ställde villigt upp :-). Men att få till några sensuella bilder i den djupa snön visade sig inte vara helt lätt. Men jag ska ta med mig detta i tankarna och göra sådana bilder till våren.
- Tycker dock bilden här blev rätt spännande. Dock inte speciellt sensuell...

Älg i Mullsjö. D3 med 400 mm. 1/200 sek och bländare 5,6. ISO 400.

/Mats Andersson

2 kommentarer:

Rune Alnervik sa...

Älg bakom snövall - jag gillar bilden skarpt!

Camilla Alvén sa...

Mycket spännande och rent av läcker!