fredag 19 februari 2010

Att kasta sten i glashus ...


Råkade berätta för Terje Hellesø att jag trodde jag fångat ett vildsvin på bild - men att det visade sig vara en gran när jag väl granskade bilden på min 21" skärm. :-)
- gissa om han skrattade. Skrattade faktiskt riktigt gott själv.

Sedan har ju den där Terje haft väldigt kul åt detta! (se hans blogg här). Måste också villigt erkänna att jag skrattade rejält när jag såg hans blogginlägg igår kväll.

Men det bästa av allt - nu råkar jag ju känna hans kära fru Malin. Och här fick jag mycket bra feedback. Stort tack för det Malin!!! Berättelsen om kopparödlan (se Malins kommentar) är ju bara så bra. Plastpåsen går inte av för hackor heller.

- Så snacka om att kasta sten i glashus. Men många skratt blev det.

PS. bilden här Terje - föreställer ett skärp. Någon kopparödla har jag inte träffat på i snön. :-) :-) :-)

/Mats Andersson

6 kommentarer:

Terje sa...

Om nu rätt ska vara rätt så trodde jag kopparödlan var en skidrem... Annars tycker jag ju att din bild ser ödlelik ut...

(Ska hämna på Malin...) :)))

Skogswilden sa...

För några år sedan dök det upp fjällugglor runt om i Sverige. Det blev lite hysteri bland fågelskådarna och jag har hört talas om flera fall där glada skådare plåtat och spanat på vita ica-kassar. Kollegor till mig spårade varg i Värmland på 80-talet, fotograferade spår och skitar och följde till slut löpan IN I HUNDGÅRD. Tänk att ha flera diarullar med hundskit! Man ser det man vill se. Inget konstigt!

Niklas sa...

Ja jag såg det inlägget, hehe. :-)
Inte lätt alla gånger..

/Niklas

Anonym sa...

:-) Kan riktigt höra hans skratt, men skrattar bäst som skrattar sist heter det väl :-)
Spännande bild.

/PJ

Thomas Eriksson sa...

Mats jag gillar bilden
Thomas

Anonym sa...

Asgarv!!!!

//Malin - som är gift med den som inte kan skilja på en skidrem och en kopparorm och en vit plastpåse och en skogshare i vinterdräkt :))