söndag 27 juni 2010

Närkontakt igen ...


Tidigt i morse åkte jag till vildsvinsmarkerna igen. Malin & Terje var också på plats.
- området där grisarna rör sig är väldigt stort - så vi hjälptes åt.
Det blev jag som drog längsta strået och träffade på grisarna vid halv fyra. Fyra stycken rusade ut rakt framför bilen - bara några meter ifrån. Jag stannade och stängde av motorn. Lukten från grisarna var slående! Denna gången blev det inte mer än så här, dvs några sekunder visade de upp sig. Och sedan var de spårlöst borta i den mörka snåriga skogen.
- Däremot bjöd morgonen på åtta älgar, många rådjur, grävling och en sjungande bofink.
Vi avslutade morgonen med lite kaffe. Terje och jag var fortfarande pigga - men Malin såg lite sliten ut :-)
- Tack för kaffet Malin & Terje!

Bilden här gjorde jag kl. 02.30.

/Mats Andersson

(53130)

8 kommentarer:

Magnus sa...

trevligt! fin bild med! 8 älgar, spillkråka, ett fåtal rådjur till min stora förvåning, räv såg jag i morse...grisar utevblev

Jörgen Håkansson sa...

Var själv ute vid två tiden i natt och höll på fram till halv sex. Räv, hare, rådjur såg jag.
Och jag har numera fått korn på vart det finns vildsvin i mina trakter och var påväg dit för att se om jag inte kunde se dom. Dock fick jag se att några varningslampor börjat lysa i bilen, så jag fick vända om hem. Blir säkert billigt :)

Gillar bilden, är ju lite svag för såna här silluetbilder.

Anonym sa...

vackert å stämningsfullt....gillar jag

/Mona

Anonym sa...

Jag var ju hur pigg som helst!! :D Underbar bild på rådjuret! Tänk att du hann med att fotografera också ;)

//Malin H

ingrid sa...

så trivelig å dra flere stykker på natt foto safari!! :)det var et nydelig bilde Mats!

Anonym sa...

Den här gillar jag skarpt!

Anonym sa...

En rådjursbild som förmedlar mycket känsla, både sommarnattsstämningen men också det att den tittar bortåt mot något vi inte ser.

/Anna

Anonym sa...

Underbar stämning i den här bilden, verkligen bra :-)

/PJ