måndag 8 mars 2010

Förföljd? :-)



Har ju träffat på en hel del djur senaste tiden. Och då framförallt älg.
- Denna helgen tog nog priset. 500 meter från vårt hus har jag träffat på två älgar både i fredags samt lördags. Härliga möten. I lördags kväll, när jag gick ut till hästarna, kom ett rådjur 20 meter framför mig i full fart. Tätt i hasorna en räv. Vilken syn!
I går (söndags) träffade jag på alla rådjuren vid Fiskebäck igen. Inte långt därifrån en fälthare. Och som avslutning tre älgar vid Klerebo. Puh. (Totalt har jag mött 28 olika individer av älg denna vintern - hittills).
- Vilken härlig tillvaro - att vara förföljd av djur! Kommer väl att bli ytterligare en del djurbilder här på bloggen framöver...

/Mats Andersson

2 kommentarer:

Rune Alnervik sa...

Jag tror du har intresset som krävs samt att du skaffat nya kunskaper, för att bli "förföljd" på detta sätt. Förövrigt två fina bilder; gillar färgerna skarpt :)

Magnutti sa...

Bilden på haren tyckte vi om, -mycket
MagnusJ