fredag 19 mars 2010

Fåglarna



Igår fick jag verkligen vara med om något besynnerligt.
- följde "mina" två korpar Agnar och Alva. De drogs mot en ny plats där de inte brukar hålla till. Väl framme såg jag ytterligare en korp. Vad kul - tre korpar. När jag gjort några bilder på dem mot den mörka granskogen hände något häftigt. Det var som om hela granskogen vaknade till liv. Över 30 korpar lyfte tillsammans med minst lika många kråkor. Hela himmelen blev svartprickig. Helt otroligt. Något sådant här har jag aldrig sett tidigare.
- tankarna gick till scenerna i filmen Fåglarna...

Bilderna är från Slätthult. D300. 300 mm. 1/400 sek med bländare 2,8.

/Mats Andersson

2 kommentarer:

cecber sa...

Gillar den nedre bilden, den svartvita. Verkligen suggestiv!

Anonym sa...

Alltid spännande med nya upplevelser! -Lyckade bilder tycker jag.
Morgan