måndag 1 mars 2010

Fåfängans allé


Efter avslutat möte i Mullsjö om fotofestivalen 2011 så skulle jag ta mig hem för att släppa ut mina hundar samt ge hästarna lite att äta.
- Snöstormen var ett faktum och det var mycket svårt att ta sig fram trots fyrhjulsdrift. Den här bilden gjorde jag 4 kilometer från vårt hem. Allén har fått namnet fåfängans allé och platsen heter Odensjö. Kvinnan på bilden hade uppenbara problem att ta sig hem. Väl hemma körde jag fast och fick skotta mig fram till huset.
- Nu inne i värmen. Hästarna inne i stallet. Hundarna inne hos mig i huset. Inget mer arbete idag...

D300. 155 mm brännvidd. Bländare 5,6 och 1/3200 sek. ISO 400.

/Mats Andersson

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig "yrväderskänsla" i den här bilden, oftast skönast att sitta inne och titta ut sådana dagar men det kan ge riklig utdelning om man ger sig ut :-)
Mycket bra bild, gillar blåtonen.

/PJ

Anonym sa...

Efter att ha sett nyheterna förstod jag att bilden var från idag och inte från arkivet! Här i Göteborg har det fallit någon enstaka flinga och inte stormat ett dugg.
Bilden förmedlar känslan av den lilla människan i en vit skymningsvärld. Då är det skönt att komma inomhus.

/Anna

Marie K sa...

Hmmm... nu förstår jag vad du menar ;) Det är nästan så man vill sno tröjan tätare om sig när man ser din bild.

Lene Megan sa...

Hej Mats
Er glad for, at jeg fandt din blog. Det var dog nogle fantastiske billeder, du tager. Der er meget poesi i dem, jeg har kigget på - noget jeg sætter pris på! :0)
Tak for kigget, jeg kommer tilbage.
Hilsener fra Megan