söndag 4 december 2016

VM i naturfoto



Fotosidan Magasin skriver en omfattande artikel om Världsmästerkapet i naturfoto. Och helt ärligt så kan jag fortfarande inte riktigt förstå att jag är vinnare i VM (svartvita klassen) 2016.
Mina vinster detta året i stora internationella fototävlingar har gjort att bildförsäljningen ökat rejält. Något jag är otroligt tacksam för!!! Det är verkligen häftigt att ordrar nu kommer från många delar av världen via min webshop. Senast förra veckan såldes tre av mina bilder till USA. Glädjande är också att prisutvecklingen stadigt går upp. T ex 2009 såldes mina bilder för 900/st på min första egna utställning. Samma storlek på bild säljs nu för mellan 12-14.000 kr. Jag kommer ha en utställning igen på Galleri Plan B i Växjö 13 januari. Galleriet planerar även för att visa mina bilder i USA under 2017. Något jag verkligen ser fram mot.


Mats Andersson
matsandersson.nu

Wildlife Photographer of the Year 2016 (winner Black & White)
Nordic Nature Photographer of the Year 2016 (NNPC)

Inga kommentarer: