tisdag 6 september 2011

När ett svin visar sig


Trots att jag vet om att det finns en grupp vildsvin i "mitt" område så är det inte ofta man får se dem. De är verkligen skygga.
Men man blir verkligen glad de gånger som svinen visar sig.
Den här galten befann sig på exakt samma plats där jag gjorde en liknande bild den 16 juli. Frågan är om det är samma galt? I somras var han dock inte så svart till färgen. Han hade mer inslag av silver i pälsen.

Bilden gjorde jag nu i lördags. Dvs 3 sept. Klockan var 05.44. Norr om Lekeryd, Småland.

Mats Andersson /N

(119.841)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt med mörk päls mot det ljusa gräset.

Charlotte sa...

Gillar din gris. Han ser så kavat ut.

Gunnar Eriksson sa...

Jag gillar också kontrasten mellan grisen och naturen. Själv har jag bara sett vilda vildsvin en gång under alla år. Det gick över den lilla grusvägen jag kom körandes på i sakta fart. Ett par sekunder senare var de uppslukade av grönskan.

/Gunnar

Margareta S sa...

Fin bild.
/Margareta

Kerstin sa...

Kul att du fick se vildsvinet igen! Det beror nog mycket på att du är uppe i ottan och fotograferar, tror inte att det är så många av oss andra som orkar det! Läcker kontrast mot det ljusa gräset.
/Kerstin