torsdag 7 juli 2011

Mullsjö-morgon


I morse bar det av till de djupa Mullsjöskogarna. Åkte hemifrån 02.30.
- De första bilderna gjorde jag redan strax efter 03.00. Älgar vid Perstorp. Sedan blev det bilder på hare, rådjur, trana samt ormvråk. Hemfärden avslutade jag med att göra landskapsbilder över en guldfärgad Vättern vid 7-snåret. En gudomlig syn kan jag lova. (Bilder kommer).
Bilden här tillägnar jag alla kreativa och duktiga fotografer som går kurs för Terje Hellesø i Mullsjö den här veckan. Trana vid Härja, Mullsjö.

Nikon D3 och 600 mm. 1/160 sek med bländare 5,6. ISO 1600.

/Mats Andersson

(110953)

8 kommentarer:

ingrid sa...

Herlige farger!! :)

Ole Banke sa...

Fint billede, vacker stemning. Sådan et billede er lige til at blive i godt humør af.

Erika Ahlberg sa...

Låter som en alldeles ljuvlig morgon!

Anonym sa...

Fina bilder, jag och Mats har varit ute i kväll!

Geir Ole sa...

Herlig bilde, Mats!
Og slike netter er påfyll av energi :)

Anonym sa...

Härlig bild på tranan. Som en dröm.
/Jukka

Jimmy Tjäder sa...

Fin bild! Härlig kurs i år också, men saknade diskussionerna med dig under kursen 09. Hoppas starten på utställningen i Gränna har gått bra. Ska se den under nästa vecka. /Jimmy

Terje sa...

Ögongodis! :)