måndag 7 februari 2011

Jakten på uppmärksamhet - del 3


Ju mer vackra och perfekta naturbilder jag tittar på desto mer trött kan jag bli på den typen av bilder. Man fullkomligt bombarderas av vackra, perfekta och gulliga naturbilder i naturfototidningar och bloggar med mera. Bilder som just bara är vackra o perfekta. Men grymt tråkiga. Bilder man glömmer lika fort man vänt sida ...
- Själv jobbar jag hårt med en helt annat typ av bilder för tillfället. Jag försöker göra bilder som berör. Bilder som man stannar till vid - som väcker nyfikenhet. Helst bilder som sätter sig på näthinnan.
Så jag kommer köra en serie om 5 delar med den typen av bilder. I alla fall bilder som jag tror har den effekten :)

3 av 5

/Mats Andersson

1 kommentar:

Erika Ahlberg sa...

Intressant serie! Själv är jag nybörjare på foto och det blir mest dessa tråkiga intetsägande bilder du talar om som jag skapat. Men ju mer jag fotat och tittat på andras bilder desto större nyfikenhet på annan typ av foto har väckts. Gillar verkligen det du visat upp här i din serie! Väcker frågor och funderingar....