tisdag 20 juli 2010

Vildsvinsnatt


Besökte "mina" grisar igen. Och nu har det blivit många möten med dem.
Natten innan jag gjorde denna bilden så var Terje där och träffade Fanny. Fanny är den fläckiga grisen som jag gjorde en bild på 5 juni. Sedan har jag inte sett henne förrän denna natten. Lyckades dock inte göra någon bild på henne igen. Men jämför gärna min bild från början av juni och Terjes bild från 18 juli. Hon har verkligen vuxit!
- de här tre grisarna smaskade på ärtorna. Ibland slukade de även en tistel...
Förutom 5-6 vildsvin så fick jag förmånen att möta 5 älgar. (bilder kommer). Även många rådjur samt tranor.

/Mats Andersson

(57392)

2 kommentarer:

sven sa...

Spännande att du lyckas följa individer, det gör bilderna mer intressanta. Kan vi se fram emot boken "Året med Fanny"? Var själv ute och letade efter älgarna som jag såg igår morse, men hittade dem inte - bara en liten ungtjur, eller fjolåring som man sa i mina gamla hemtrakter.

Magnus sa...

läckert och härligt möte Mats!