måndag 3 maj 2010

Helgens bilder ...


Blev en hel del bilder gjorda under helgen.
- bland annat en hel del vitsippebilder. Utöver det så gjordes bilder på räv, rådjur, ringduva, bofink, talltita, tofsvipa samt trana. Även en del landskapsbilder.

Den här räven fotograferade jag mellan Hakarp och Ramsjöholm. Den sprang rakt över vägen mitt framför bilen.
- Frikopplade och styrde med benen samtidigt som jag bromsade och fotograferade :-)
En bild blev det - sedan var räven borta.

/Mats Andersson

(42040)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fenomenalt... tycker om rävar, jag har en bakom örat, säger de som vet. Ser faktiskt en räv då och då uppe åt mitt håll, men hinner aldrig ta' någon bild.
Härligt, att du kan fånga så många fåglar på bild och visst finns det underbara motiv i naturen, just nu, som är värda en bild.

Ha en bra dag och må väl
Birgitta Beep

Viola sa...

Ups! Det var godt gjort! Styrte med benene? Bra du fikk et bilde her!! :)