fredag 14 augusti 2009

Skövlad skog


Vet inte vad det är som gör att jag gillar den här bilden. (Om man nu får säga så om sina egna bilder). Först höll jag på att radera den från kameran på väg hem. Men ändrade mig. Gav bilden en chans att få hamna i datorn för beskådan. Och ju mer jag tittar på den desto mer gillar jag den. Den störande lupinen i förgrunden och sedan högstubben. Och därefter "lien" ovanför högstubben.
- Jag har väl blivit knäpp... :-) Hemma mottogs inte bilden alls positivt. Jag älskar den.

Skövlad skog. Visst låter det hemskt? Men faktum är att återväxten av ny skog är större än det som avverkas. Så Sveriges skogar blir bara större och större! Så ett kalhygge betyder ju egentligen inte slutet - utan det är egentligen början...

/Mats

1 kommentar:

Jerker sa...

Mycket bra!!!
- Men jag gillar bilderna från Kolmården bättre. Men de har du inte lagt ut. Det måste du göra. I synnerhet giraffen som var suddig med en halv bil i förgrunden.

/Jerker