onsdag 18 april 2012

Skräckinjagande ...

... figurer möter jag rätt ofta i skogen. Bara man har lite fantasi och verkligen tar sig tid att titta. Den här trollgubben med krokig näsa och korta armar mötte jag 2009 när jag höll på med min debutbok "Årstiderna". I boken finns den här bilden i färg. Här har jag jobbat fram den som svartvit. Mitt bildspråk har ju ändrats en hel del under de senaste åren. Nu jobbar jag gärna med hårda svartvita bilder. Är det färg så målar jag oftast fram den typen av bilder med långa exponeringstider och kamerarörelse.

Mats Andersson /N

(160.073)

6 kommentarer:

Erika Ahlberg sa...

Läcker tycker jag som älskar denna typ av mörka bilder. Gillar de här figurerna och det här var verkligen en ful gubbe :)

Mats Andersson sa...

Tack Erika! Ja - han är rätt ful. Nästan som ett självporträtt :)

Heikki sa...

Grym bild Mats, men ändå tycker jag att han ser rätt så snäll och oskylldig ut - skogsmannen. Du kan det där ;))

/Heikki

Mats Andersson sa...

Tack Heikki!!! Han luras bara med att se lite oskyldig ut. Bara för att man ska gå närmre - så han når med sina korta armar :)

Geir Ole sa...

Vart nesten skremt eg ja ;))

tobias sa...

han ser otäck ut, men leendet verkar hjärtligt