måndag 16 april 2012

Fåglar i Focus

Åter hemma från ett fantastiskt trevligt arrangemang i Strömsholm. Anders Geidemark anordnade "Fåglar i Focus" för tredje året i rad. Glädjande så fick jag delta med mitt program John Bauers skogar. Och så fick jag även se Patrik Olofssons suveräna program samt Heikki Willamos fantastiska bilder. Henrik Ekman berättade om vår gemensamma bok "Vår sanna natur" - mycket intressant. Jag fick även äran att agera domare i fototävlingen. Många mycket fina bidrag!
Heikki, Patrik och jag har bott hos Anders - stort tack för gästvänligheten Anders med familj!
- Fasen vad roligt vi har haft. Tidiga morgnar och sena nätter - mycket prat och skratt. Väldigt roligt att även Per Lissel, Peter Jonsson och Fredrik Wilde dök upp.
Föreläsningar och bildvisningar i Knytpunkten och mässa/utställningar vid Westerqvarn.
Omgivningarna runt Strömsholm är riktigt vackra.
På vägen hem tyckte jag att det var passande att fotografera lite fåglar. Sagt och gjort - några Fiskgjusar fick agera modeller vid Hjälmaren. Lite senare fick jag även se vildsvin :))))

D3 med 600 mm. 1/640 sek med bländare 5,6. ISO 200.

Mats Andersson /N

10 kommentarer:

Per sa...

Kul att ses! Hade varit kul att vara med på kvällsaktiviteterna med, men det blir väl fler tillfällen ;)
/Per

Jack Trigger sa...

Mycket bra bil.

Mats Andersson sa...

Kul att ses! Det går många fler tåg :)

Mats Andersson sa...

Tack Jack!

Lotta Lund sa...

Låter som det har varit riktigt trevli tillställning men jag vet när vi fotografer träffas står glädjen högt i tak. /Lotta

Jenny sa...

Vilken härlig bild! hoppas ni hade trevligt under helgen? :-)

Mats Andersson sa...

Det var mycket trevligt :))))

Mats Andersson sa...

Tack Jenny. Mycket trevligt hade vi!!! :))))

Kerstin Östbring sa...

Läckert!!! Fiskgjuse är väl inte så vanlig längre?
/Kerstin

Mats Andersson sa...

Tack Kerstin. Tror den återhämtat sig lite. Häftiga fåglar i vilket fall :)