måndag 30 april 2012

Älgen - skogens konung

Jag får väl säga att jag är lyckligt lottad som har så mycket älg i närheten av min bostad. Jag kan i stort sett fotografera älg när jag vill. Artbilder där man ser hela djuret på öppna ytor undviker jag helst. De älgbilder jag tycker mer om är när man lyckas porträttera djuret inne i skogen. Gärna där djuret inte är helt synligt. Oftast lägger jag undan kameran med 600 mm brännvidd och använder i stället 70-200 mm för att få med mer av miljön.
Min morgonpromenad idag bjöd på älg, dovhjort samt räv. Och så alla vårfåglarna så klart :)

Trevlig valborg!

Mats Andersson /N

2 kommentarer:

Tommy Sjölund sa...

Här ser jag att älgen är vänd mot dig utan att klicka upp den till storbild..hehe vilket ja inte gjorde på förra bilden ja kommentera. Måste vara ganska skönt o veta vart dom brukar stå. Som vanligt en mycket trevlig bild.
Ser nästan ut som om han känner igen dig:)

Mats Andersson sa...

Tack Tommy. Kul att du ser att han är vänd mot mig ;) Ha, ha, ha. Ha det bra!