fredag 27 september 2013

Första månaden över 2.000 ...

Rådjur mot mönstrad fond. D4 med 600 mm | 21 sep -13
Nu har jag använt den nya kameran lite över en månad - och jag måste säga att jag är väldigt nöjd. Nikon har varit smarta och ändrat sparsmakat från föregående modell, vilket givetvis underlättar när jag använder båda kamerorna parallellt. När jag är ute har jag oftast en D3 med 70-200 mm med mig samt D4 med 600 mm för att hinna göra olika sorters bilder på samma motiv.
Första månaden blev det över 2.000 exponeringar med den nya kameran - så nu är den invigd. Jag filmade utöver det ett antal beställningsuppdrag - och kvaliteten på filmerna är även de otroligt bra. Riktigt roligt. Till mina nya bildspel gjorde jag även ett antal time-laps-filmer. Premiärvisning av bildspelet "Mörker" sker på Forsa Folkhögskola 11 oktober, därefter ska jag visa det på Naturfotografernas höstmöte den 18 oktober.

Rådjur i granskog. D3 med 70-200 mm (200 mm) | 21 sep -13
Trevlig helg!!!


Mats Andersson/N

7 kommentarer:

Unknown sa...

Trevlig helg! Dags för en höst-tur? :)))

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Med två sådana kameror förstår jag att det blir många bilder,och bra bilder dessutom!Sen har det ju en viss betydelse vem som står bakom kameran...Såg fram mot inslaget i p4 men måste lyckats missa det,eller kom det inte med? Trevlig helg.

Mats Andersson sa...

Trevlig helg!

Mats Andersson sa...

Tack. Kamerorna är verkligen till stor hjälp när det är mörkt! SR påannonserade att det skulle sändas torsdagen - men jag tror inte det varit med i veckan ... Kommer väl förhoppningsvis nästa vecka.

Unknown sa...

Kul att du lyssnade på mig för en gångs skull... ;)

Jenny sa...

Tycker den översta bilden är så fenomenalt vacker så det är inte klokt. Toppen!

Mats Andersson sa...

Stort tack Jenny. Dina ord värmer!