torsdag 18 oktober 2012

Dekorativt

Ibland kan jag tycka att bara ett buskage kan vara vackert. Då passar det bra att låta ex ett rådjur bli ett bimotiv.
Tänkte även fortsätta med min lilla serie om boktips.

B O K T I P S E T  V
Fotografen heter Tim Flach. Och hans bok Equus tycker jag är helt fantastisk. En riktigt stor och tung bok med ca 300 sidor. Och han porträtterar hästar på ett mycket smakfullt sätt. En prislapp på under 400 kronor för en så här fin bok tycker jag är ett riktigt kap.
Du hittar exempelvis boken här.
- Sedan vill jag slå ett slag för ytterligare en liten bok. Det är otroligt roligt när privatpersoner gör något själva. Jag vet att det är kostsamt att ge ut en egen bok - så beställ gärna en bok av Per Lissel. En bok i mindre format och med svartvita personliga naturbilder. En av bilderna i boken blev en riktig favorit när jag såg den utställd på Vårgårda Naturfotofestival första gången...

Här hittar du samtliga av mina boktips.

/Mats

3 kommentarer:

Jimmy Tjäder sa...

En vacker och känslig bild Mats. Gillas!

/Jimmy

Mats Andersson sa...

Stort tack Jimmy!

Per sa...

En skön bild!
Tackar för reklamen, jag hoppas ditt exemplar dyker upp snart.