onsdag 3 oktober 2012

Ålands fotofestival

Efter att Jan Jörnmark hastigt hoppat av så fick jag frågan om jag ville och kunde medverka på Ålands fotofestival. Måste erkänna att jag inte visste om det här arrangemanget. När jag googlade och såg att min vän Heikki Willamo skulle medverka var inte valet så svårt - jag tackade givetvis ja :)
Förra gången de hade det här arrangemanget medverkade min vän Anders Geidemark, Brutus Östling och Mirellie de la Lez. I år medverkar Jens Assur, Heikki Willamo, Anna Ulmestrand, Mats Alfredsson och Andy Horner. Jag ersätter Jan Jörnmark.
Jag föreläser på lördagen den 13 oktober kl. 12.00. Jag kommer visa ett svep från mina böcker samt visa lite av de nya bilderna från pågående projekt (med Heikki Willamo).
Sedan kör jag programmet John Bauers skogar.

PS. på min hemsida finns nu lite fler bildgallerier. Bland annat ett helt nytt med bilder från boken JBS.

Ålands fotofestival 12-13 oktober.

/Mats


11 kommentarer:

Jenny sa...

Vad roligt att bli tillfrågad Mats! :-) Vackra Åland, hoppas får får lite tid över att titta på havet med kameran, så att säga, när du ändå är där. :-)

Mats Andersson sa...

Ja det är givetvis hedrande att mitt namn poppade upp :) Och det kommer bli en hel del tid att fotografera. Ska bli riktigt kul. Har bara varit som hastigast på Åland för många, många år sedan.

Jenny sa...

Då har du något att se fram emot. Finns ju mycket sjöfågel, ja mycket hav att fotografera ;) (tror aldrig jag sett däggdjur där men jag har å andra sidan inte letat så hårt heller)

Jan Björk sa...

Gårr trevligt!

Är faktiskt på väg dit med några polare.
Ska bli mycket intressant att vara på föreläsningen.

Missade Heikki i Kuusamo, men nu blir det dubbel glädje.

P.S verkar som om blyhalten är hög i Bashult skogarna, eftersom Helge skyndar.

h; Jan

Mats Andersson sa...

Verkligen trevligt - vad kul att träffas då !!! KUL!
- Blyhalten blir väl snart hög - men han tränade nog bara lite inför kommande jakt :) Jag tipsade honom även hur han ska hålla sig undan :))) SYNS!

bjørn gjervan sa...

Vakkert og eventyraktig bilde. Nær skogfølelse. Får mytologiassosiasjoner, særlig knyttet til dyret tror jeg:)

livditlefsen@gmail.com sa...

Så spennende bilde! Liker den grove strukturen. Tøft fra skogen.

Mats Andersson sa...

Tack Bjørn.

Mats Andersson sa...

Tack Liv!

Heikki sa...

Tycker om bilden, fin avsnitt, fin rytm - mycket spännande! Vi ses på Åland. Roligt!

Mats Andersson sa...

Tack du gode vän. Vi ses absolut på Åland. Superkul!