måndag 18 juli 2011

Vill vara nära ...

... dessa underbara djur.


Egentligen föredrar jag nog att göra miljöbilder på djur. Men de tillfällen man får komma riktigt nära gör att man blir så lycklig. Den här älgen lät mig hållas riktigt länge. Gjorde mängder av bilder. Sedan gick hon bara sakta, sakta in i den täta skogen. Inte det minsta rädd eller stressad. Gissa om jag var lycklig då? :)
- Trots att det här hänt åtskilliga gånger de senaste åren så blir jag lika glad varje gång.

Småland. 17 juli 2011. Klockan är 04.20.

Mats Andersson /N

(112.140)

3 kommentarer:

Lasse sa...

Förstår jag att du blir. Otroligt vacker bild !
Ha en fin sommar, fortsatt,,,och ser att du är uppe tidigt!

Fjällripan sa...

JA man blir lycklig när man får den chansen! Härlig bild du fick!

Anonym sa...

Jag blir glad bara jag ser dem, nära inpå känner jag ändå att det finns mer att göra än på långt avstånd (mest kanske beroende på den optik jag har), igår var en sådan kväll när det mesta dansade framför kameran på avstånd, då var själen full av glädjeskutt. :)
Vackert älgfoto du visar här, väldigt mjukt och fint ljus och färger. Gillas mycket!
Tack för din kommentar som fjärilen också.