söndag 24 juli 2011

Topp-tio i Sveriges största fototävling :)


Till min stora glädje så har jag lyckats placera tre bilder på poängplats hittills i de sex första deltävlingarna i Kamera & Bilds stora fototävling Grans Prix 2011. Fantastiskt roligt.
- Den här bilden fick hedersomnämnande i senaste numret (nr 7) och därmed ytterligare 10 poäng - vilket fört mig till topp-tio.
- Vill rikta ett stort tack till Anders Petersen för att han inspirerat mig så starkt med sina fantastiska bilder. Särskilt inspirerande har hans senare bilder varit från hans bok "frenchkiss". Hårda svart-vita bilder - nästan grafiska i sitt uttryck.

Här ser du bilderna:


/Mats Andersson

(112.743)

11 kommentarer:

Cecilia Bergman sa...

Grattis! Kul :0)

Anne-Lise sa...

Gratulerer, bra jobbet det!

Anne sa...

Jeg vet jo, du er en mester du Mats :-)
Faktisk har jeg lært, eller i alle fall lært av deg, ut med kamera på tur på litt andre tider enn jeg vanligvis og normalt gjør, det er da en kan fange lyset og stemningen. Takker så at du fikk meg til å forstå akkurat det :-)

Varm norgesklem fra meg.

Kristina Eriksson sa...

Grattis! Har följt dig i tidningen med spänning

Mats Andersson sa...

Stort tack för era otroligt vänliga ord!!!

Anonym sa...

Oj det var långt kvar till ledaren men förutom det - himla kul med så många bra placeringar, grattis!

Gunnar Eriksson sa...

Ett stort grattis. Kul att du får erkännande för det du gör. Det är du väl värd.

/Gunnar

Ove Jansson sa...

Kul! Grattis! Ser fram emot att se vilka bilder det rörde sig om.

Ingemar Pettersson sa...

Grattis, grattis!!
/Ingemar

Anonym sa...

Grattis Mats. Håller tummarna för återstående omgångar. Visst känner jag igen inspirationskällan/orna till den här och du har gjort ett jättefint jobb. Pupillerna är helt galna. De gör bilden. Intrycket av att allt inte står rätt till. Bakgrunden har även den delaktighet, ser ut som det röjts runt. Hade hunden haft ordinära ögon, mörka, så tror jag att detta blivit en helt annan bild. Det lilla är avgörande...för mig.

Gunilla sa...

Du är bäst Mats........