söndag 17 juli 2011

Det sa "klick"


Har nu blivit många fotorundor till mitt djurområde. Bästa fototiden har varit mellan 3 och 5. Vid 2-tiden har det varit för mörkt - men det har varit ypperligt bra att "reka" var alla djuren befinner sig för att sedan kunna planera var man ska befinna sig för att få till det bästa ljuset med mera. Den här älgen såg jag gå här redan vid 02.30. Körde bara förbi. Tog mig runt för att få en placering där gryningshimmelen skulle komma med i bild. Bilden gjorde jag sedan en timme senare. Den här älgen och några till fick jag sedan mycket bra kontakt med. Blev faktiskt rörd. Det sa verkligen "klick". Förmodligen känner de igen min bil samt min vittring nu. De lät mig göra bilder mycket nära vid 04.30 - utan att bli det minsta rädda. Härlig känsla! I övrig var den här morgonen magisk. Ljuset var fenomenalt bra. Och så alla fina dimmor. Sådan här lever jag länge på.

D3 med 200 mm. 1/50 sek med bländare 2,8. ISO 4000.

Mats Andersson /N

(111.946)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken upplevelse! Grattis till en bild med mycket känsla i!
/Rikard

Anonym sa...

Åh, så snyggt! I min del av Småland var det också en magisk och dimmig morgon. Me like. (och så luktade det såklart så gott)

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Otroligt fin bild med dimman som nästan omsluter älgen.
- Snyggt jobb Mats !!!