onsdag 27 juli 2011

En bild jag är riktigt nöjd med


Den här älgbilden är nog den jag är mest nöjd med hittills. Och just det att jag bytte från kameran med 900 mm (600 mm) till den med endast 200 mm gjorde nog att helheten blev mer magisk. (Om man nu får säga så om sina egna bilder).

Bilden gjorde jag igår strax norr om Lekeryd, Småland. Klockan är 04.12.

Bilden tillägnar jag Anders Geidemark. Han har inspirerat mig starkt till den här typen av bilder. Köp gärna hans bok Allén! En bok fylld med konstnärliga naturbilder.

Mats Andersson /N

(113.044)

17 kommentarer:

Jimmy Tjäder sa...

Kan bara hålla med :-). Känns också som en "matsig" bild och det är lika viktigt för mig. Forsätt med det här!

/Jimmy

Bilal sa...

Jättefin bild, härligt att du fick med miljön.

Kjerstis løse tråder sa...

absolutt magisk! Magi i blått!

Anonym sa...

Härligt Mats! Jag älskar bilder på djur där man bara ser siluetten av djuret. Underbara färger också och sedan är det härligt att läsa hur stolt och nöjd du är över bilden, man hör inte så ofta det.
Kram!

Åke sa...

Klart man får säga så om sina egna bilder.
Gillar uttrycket och känslan som förmedlas. Älgen blickar ut över ett öde landskap. Ett bildspråk jag personligen gillar mycket. :)

ingrid sa...

helt fantastisk mats! og klart man kan si det om egne bilder!! :))

Unknown sa...

Herlig bilde Mats!

Anonym sa...

Underbar!

Terje sa...

En riktigt bra älgbild med en fantastisk helhet! Det är verkligen inte alltid som stora telen ger de bästa djurbilderna... Gratulerar Mats! :)

Mats Andersson sa...

Stort tack alla!!! Värmer.

Cecilia Bergman sa...

Man får säga så om sina egna bilder! Och du har rätt: den är magisk!

Birgitta sa...

Snyggt! Grattis också!
/Birgitta

Helena Bjernulf sa...

Såna här bilder är som poesi. Ljuvlig att skåda.

Anonym sa...

Ja du Mats. Fint är väl inte helt tillfyllest. Magiskt kanske är närmre sanningen// Veronika

Gunilla sa...

Jag tänker ofta på hur jag ska beskriva mina upplevelser i vildmarken, jag lyckas sällan.....men jag tycker din bild förmedlar den finstämda, magiska stämningen som man kan uppleva, ensam, med naturen som en värmande filt....och så det där lilla extra....!

Sander Broström sa...

Denna gillar jag, skön blandning av skärpa och oskärpa..
// Sander

Kerstin sa...

En underbar, stämningsfull och spännande bild! Klart du ska känna dig stolt!
/Kerstin