tisdag 1 april 2014

Succé i Växjö


Över 800 personer såg min utställning "Gryning" på Galleri Plan B i Växjö. Det såldes bilder för sexsiffriga belopp. Otroligt roligt. 21 stora bilder och 21 bildserier (126 bilder) levererades till kunderna dagarna efter utställningens slut 31 mars -14.
Det var mina svart-vita bilder på djur som var populärast (från böckerna Gryning och Möten). Några få färgbilder såldes också.
Att utställningen genererade ett stort överskott med pengar är absolut inte det viktigaste för mig. Jag har ju ett välbetalt jobb vid sidan av. Att skapa konstnärliga bilder för att tjäna pengar tror jag inte på - jag tror att glädjen och kreativiteten skulle dö. Jag kommer fortsätta skapa bilder för att jag älskar naturen och djuren. Och för att jag fortfarande tycker det är så otroligt kul. Vill sedan folk köpa mina bilder så ser jag det som en bonus. Och jag är givetvis mycket tacksam.

/Mats

2 kommentarer:

Per sa...

Så du är här nu igen, jag hade nästan slutat bevaka din blogg ;)
Riktigt kul att det är sånt sug efter dina bilder. Håller med dig, jag tror inte heller på att försöka anpassa sina bilder för att sälja, ska det bli bra så måste det komma inifrån en själv.
Ha det gott!
/P

Mats Andersson sa...

Är här igen - men det blir nog bara lite sporadiskt :) Tack - ja det var fantastiskt i Växjö. Ha de - höres ...