söndag 16 maj 2010

En härlig söndag


Idag hade jag bestämt med min kompis Samuel att vi skulle ut och fotografera gemensamt. Jag hade även lovat honom att vi skulle hitta älg - så han fick sina första bilder på detta fantastiska djur.
- Sagt och gjort. Förutom trevlig sällskap så bjöd dagen på älg, dovhjort, hare, trana och tofsvipa. Efter första älgmötet så stannade vi även vid detta vackra träd, som dessvärre håller på att kvävas av den omgivande granskogen...
- Måste även ge Samuel en eloge för hans starkt brinnande intresse. Han fotograferar intensivt sedan några månader tillbaka. Och hans utveckling är verkligen på uppgång. Starkt jobbat.
- Besök gärna hans blogg och ge en kommentar.

D3. Brännvidd 130 mm. Bländare 2,8. 1/20 sek. Multiexponering. ISO 800.

/Mats Andersson

(44310)

3 kommentarer:

Karin Wijk sa...

Läcker bild ! Ännu ett bevis på att grönt är skönt :-) Kul med fotosällskap och Samuels blogg är jag redan en följare av :-) / Karin

Gjermund Lindstad sa...

Hei, du er en god formidler av stemning i skogen. Gode bilder med mye mystikk, syntes jeg. Veldig bra at du forteller litt om hvordan du tar dine bilder. Tror nok du er en inspirasjon for fler enn meg :-)

jörgen håkansson sa...

Har ett gäng såna träd också, fast dom är redan kvävda. Passar bra till mitt fangornprojekt gör dom dock. Ett av träden är där jag hämtat det ångestfyllda ansiktet.