torsdag 13 maj 2010

Dagens möte


I morse promenerade jag rakt ut i skogen. Efter ca 30 minuter stötte jag på denna snygga kille.
- vinden hade jag givetvis rätt. Och så lite uppmärksam på att inte knäcka några kvistar.
Turligt nog betade han just när jag fick syn på honom. Sedan smög jag helt öppet mot honom varje gång han betade. Vi stod många gånger öga mot öga. Men står man bara helt still så funkar det. Valde att visa denna bild med mycket miljö. Brännvidd 155 mm. Lyckades sitta helt öppet i ca 30 minuter och iaktta honom. Varje gång jag gjorde en bild reste han upp huvudet och tittade rakt på mig.
- Hans get avslöjade mig till sist - hon befann sig vid sidan om mig och fick min vittring ...

/Mats Andersson

(43688)

4 kommentarer:

Samuel Jacobsson sa...

Ja, visst var det en fin morgon idag...
Lite dimmigt men inte så kallt.
Det måste varit ett fint morgonmöte du fick med lill killen.
Jag gillar speciellt bildens grovkornighet.
( jag så honom faktiskt inte först )
Bra bra

Anonym sa...

Verkligen läcker bild :-)

/PJ

Magnutti sa...

Mats,
Om du skall bli en "riktigt" fotograf så får du nog ta och köpa dig ett rejält tele. Dessutom så får du lära dig sikta lite bättre. Motivet skall var i mitten så att man inte behöver leta efter det.

Fin bild i övrigt......som vanligt!

Ha de´
MagnusJ

Mats Andersson sa...

Stort tack!
- ska försöka få in djuren i mitten framöver Magnus :-) Och så ska jag inte glömma zooma in fullt. Vilken miss!