onsdag 10 september 2014

Fyra dagar i Sverige


Det blev fyra dagar i Sverige innan nästa resa utomlands :) Idag blev vi färdiga med utställningen i Jkpg - känns skönt. I morgon (11e) bär det av till Finland och Kuusamo Nature Photo. Stolt att få medverka med otroligt duktiga fotografer som Heikki Willamo, Jorma Luhta och Marina Cano bl a. Generalrepet får bli på båten i morgon natt. Efter föreläsningen långt uppe i Kuusamo bär det av till södra Finland för att föreläsa på en fotoskola (Muurlan) samt titta på lokalen för ev medverkan på en kommande utställning i Finland. Tisdag nästa vecka blir det nattbåten hem för att hinna med radiointervju och pressvisning i Jönköping inför min utställning John Bauers skogar som har vernissage kl. 13.00 den 20 sept. på Tändsticksmuseet. 20 sept ska jag också hinna med att fylla år :) Veckan därefter bär det av till Danmark (26e) för att hålla ett bildföredrag på fotofestival.dk. Därefter är det faktiskt lite lugnare och nästa föreläsning är först 10 okt i Jkpg och därefter 17 okt på fotoskolan uppe i Forsa (Hudiksvall). Avslutningsvis så står jag på scenen Vårgårda Natur (Nordens största fotofestival) den 1 nov. med mitt bildföredrag "Möten".
- Sedan får det fasen räcka för det här året :)
Faktum är att jag fått tacka nej till två utställningar i år och några föreläsningar - jag gillar verkligen inte att tack nej. Men min tid har inte räckt till.

/Mats
matsandersson.nu

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fullt upp ser jag...hoppas inte jantelagen drabbar dig för mycket. Denna gång ska jag inte missa "bauers skogar",kan inte skylla på avståndet i.a.f och så blir det ett besök i vårgårda där jag oxå hade tänkt lyssna på dig och se din föreläsning. jannesnaturfoto.

Ove Gustafsson sa...

Det är väl en bra och rolig sits att behöva välja engagemang i jämförelse med att söka med ljus och lyckta efter dem. Det är dig väl unt och lycka till även i fortsättningen. Även om jag kan förstå att det är skönt att kunna lägga mer tid på eftertanke och utveckling...
/Ove

Ove Gustafsson sa...

Vacker bild!
/Ove

Mats Andersson sa...

:) tack Janne. Vad kul att du dyker upp!

Mats Andersson sa...

Visst är det kul. Tyvärr går det ut lite över bildskapandet - hinner inte göra många nya bilder just för tillfället.