tisdag 30 september 2014

Fällde en tår ...

I helgen medverkade jag på fotofestival dk i Thisted, Danmark. Alltid roligt att träffa nya människor och även gamla vänner. Min vän Anders Geidemark höll ett fantastiskt och gripande bildföredrag - han är verkligen en mästare på scenen. Hans berättelse var så gripande o stark att jag fällde en tår och satt med en klump i halsen. Festivalgeneral Carsten var också tydligt tagen när han tackade Anders. Jag själv fick också mycket fina vitsord som verkligen värmde och fortfarande värmer. Ann som gjorde intervjuer med Anders och mig bland annat var otroligt väl förberedd och sa så många fina saker. Tack! Lyssna gärna på Podcasten som spelades in live under festivalen.

Podcast från festivalen. Klicka här!
- Anders Geidemarks intervju hittar du ca 29 minuter in.
- Min intervju hittar du ca 1:47 in i sändningen.

Stort tack till Jon och Carsten (festivalgeneraler) för en mycket fint anordnad fotofestival! Hoppas fler får upp ögonen för den här festivalen. Kvalitet. Intimt o nära. Härlig stämning.

PS. här hittar du en recension av boken Möten, GDT Forum, Tyskland.

/mats
matsandersson.nu

Inga kommentarer: