lördag 24 maj 2014

Det gick vägen ...

Jag måste erkänna att jag blev lite lätt stressad :)
7 förväntansfulla människor (5 från USA) hade stora förväntningar att få se sin första älg. Vi åkte från Huskvarna 02.30. Det tog exakt 1 timma och 10 minuter innan jag hittade de två första älgarna (den blå bilden 03.40).
Lite stressad blev jag - den första timmen utan älgar kändes mycket lång. Men när det väl släppte så fick vi fler möten :))) Åter i Huskvarna vid 06.00 var gruppen glada och nöjda. Och nog lite slitna. Alla med nya boken Encounters :)))




7 glada deltagare. 5 amerikaner fick se sin första vilda älg.
Kl. 06.00 i HVA med nya boken Encounters.


Andra älgmötet kl. 04.10.


Första älgmötet idag 03.40. Ganska mörkt - ISO 12.800


7 kommentarer:

Anonym sa...

Du har just gett fem lärare/forskare från University of Arkansas den häftigaste upplevelsen de kan få! Det blev till en mycket minnesvärd morgontur genom den småländska landsbygden. Tack från oss alla./Isse

Mats Andersson sa...

Tack själva - det var kul :)

Anonym sa...

Även jag som är uppfödd i "skogen" håller med - det var en magisk natt/morgon i den småländska naturen tycker att det var helt magiskt! Tack/Kicki

Lindsjö taxar sa...

Va kul!!!
Jag har haft tyskar på liknande och man har ju varit pirrig ...tänk om man inte ser???
men det har lyckats som du. Så kul för dem!

Jenny sa...

Vad roligt att få visa folk vad du kan och ser! :) Och älgar är lite som ett påskägg - man vet aldrig riktigt om man får/ser det man tror att man ska hitta... :-)

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Roligt att det funkade,men det var väl inget annat att vänta...Boken blir dom oxå nöjda med kan jag nog nästan lova,det blev jag!!

Mats Andersson sa...

Härligt! Tack alla :)))