fredag 16 augusti 2013

När naturfoto även blir ...

... intressant hos fotoutbildningarna.



Ja då blir jag glad. Då vet jag att det finns en framtid för naturfotot.

I oktober är jag inbjuden av Forsa folkhögskola att visa bilder och föreläsa. Det ska bli så roligt. Och jag måste även medge att det känns lite speciellt med tanke på att de tidigare haft några helt fantastiska fotografer hos sig. Exempelvis har Anna Clarén, Peiter ten Hoopen, Anders Petersen och Gery Johansson varit på skolan och visat bilder och pratat. Och nu får alltså även jag äran att komma dit.
Ska även bli riktigt kul att träffa Joakim och Erik som är lärare på skolan. Hoppas på många och intressanta bilddiskussioner. Jag ska även samtala med eleverna och få se och bedöma deras alster. Spännande.

Bilden. Rådjur i Småland, augusti 2013. D4 med 600 mm.

Trevlig helg.


Mats Andersson/N

2 kommentarer:

Oddmund Ihle sa...

Jeg kan godt forstå hvorfor de ønsker et besøk av deg, dine bilder er flotte og du klarer å skape et eget uttrykk med dine bilder.
Mvh/Oddmund

Mats Andersson sa...

Tack för dina ord Oddmund - det var roligt att höra att du tycker så! Trevlig helg!