söndag 19 maj 2013

Svart och orange

Trana flyger i kvällsljus. Maj 2013.

/Mats

8 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken mysig bild! :-)

Ingebjørg Fyrileiv Guldvik sa...

Veldig god bruk av flaten! -Og gjett o jeg liker den "utfordrende" komposisjonen med fuglen som flyr "feil" vei! ;)

The Secret Garden sa...

En vacker och grafisk bild.
Här är det en ensam trana som flyger över gården om mornarna och jag blir så sorgsen när jag ser den för jag tycker att den ser så ensam ut.

Nu har jag lagt in inlägget om grävlingen på min blogg! :)

//Boije

Mats Andersson sa...

Tack. Visst är det sorgligt att se dem ensamma! Ska kika i em på ditt inlägg :)))

Mats Andersson sa...

Taaaack Jenny :)

Mats Andersson sa...

Tack Ingebjørg :)

Anonym sa...

Egentligen är det himla roligt för att en ensam trana i maj betyder oftast att den andra av paret ligger och rovar...

/Heikki

Mats Andersson sa...

Ser man det så - så är det ju givetvis roligt. Men generellt så applicerar vi gärna mänskliga värderingar även till naturbilder. Och då blir känslan sorglig. Ensam fågel som flyger bortåt. Samma gäller om man visar en bild på en ensam människa - liten i bild som går bortå. Sannolikt vet nog de flesta att även den människan förmodligen har en familj där hemma ...