måndag 18 april 2011

Känslan viktigare än arten


Nu var det ett tag sedan jag var ute o gjorde naturbilder. Har jobbat intensivt med färdigställandet av bilderna till boken Lux Et Tenebrae. Och här är det konstfoto som gäller. Inte en enda naturbild.
- Måste erkänna att jag var lite nervös när jag gav mig ut igår kväll. Skulle jag lyckas göra några naturbilder som visade/förmedlade något mer än bara natur och djur?
- Gjorde en hel del bilder på tranor. De flesta bilderna raderade jag direkt. Det blev bara skarpa, perfekta bilder. Bilder som inte utstrålade något extra. Bilder man sett förut.
- Mötte älg, dovhjort, trana och hare. Samtliga gjorde jag bilder på. Och det blev en riktigt lyckad kväll. Inte många bilder på minneskortet. Men det blev bilder som jag själv är nöjd med. Bilder som förmedlar något ...
- Hoppas ni också tycker det!?

/Mats

(100969)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Lyckat och dansant ... läckert med sv (hummmm borde jag nog pröva lite oftare ) ... Ha de´ Thorsten

Geir Ole sa...

Jeg er definitivt enig med tittelen din! ..og jeg syns at du har lykkes i bildet ditt her :)

Var nok bra at du var lite så der nervøs, tenker jeg ;) hehe...

Cecilia Bergman sa...

Underbar bild!

Anonym sa...

Jodå, dina bilder förmedlar alltid något för mig. Denna bild förmedlar graciös elegans. :)
/Jukka

Kerstin sa...

Så tjusigt och stämningsfullt!!!
/Kerstin

Miklos sa...

Härlig bild, du fångar det vackra och graciösa hos tranan!

Anonym sa...

Åh, vilken fantastisk bild!
Snart kan du också ha sommarkurser. :-)

Anonym sa...

Åh, vilken fantastisk bild!
Snart kan du också ha sommarkurser. :-)

Per sa...

Skön bild, en sensuell trana..
Håller med dig i rubriken också.
/P

Anonym sa...

Vilken underbar bild! Det är ju balett!!
Hälsningar från Marie Oliv.

Anonym sa...

Tack för era vänliga ord :)

Anonym sa...

Absolut lyckades du : ) Mycket känsla i bilden - härligt!

Marie gustafsson sa...

Detta är en underbar bild... Alldeles lagom mystisk. Det svartvita förstärker känslan! Länge sen jag var ute på bloggrunda nu, flytten har tagit all tid o energi... mycket fint du skapat de sista månaderna!! Ser fram emot boken.
/MarieG

Anonym sa...

Skön bild! Med bakåtvänd keps och lite blingbling blir det en hiphop-trana. Okej nu är jag ute och seglar. Balett. Bra så :))
/Rikard