söndag 28 november 2010

Sover


En bild som jag gjorde idag. Trots rådande snöstorm så tycktes den här figuren ta det väldigt lugnt. Brydde sig inte om mig heller - utan bara sov vidare.

I fredags var jag uppe i Stockholm o signerade böcker samt roade mig rent allmänt. Road blir man framförallt i Neva Books monter. Man finner alltid nya spännande böcker där. Sista exemplaret av Jens Olof Lastheims bok roffade en tjej åt sig mitt framför näsan på mig :) Men, men. Hittade dock några mycket bra böcker; Proud Flesh av Sally Mann, El Nino av Kent Klich, Africa av Sebastiao Salgado samt Valarnas värld med bilder av Martin Almqvist.

I övrigt blev det många intressanta och roliga samtal när jag signerade mina böcker. Bland annat införskaffade Anders Geidemark den nya boken "24 bilder ..." Vilken ära. Vi hade även ett trevligt samtal. Hans Strand dök också upp - alltid lika roligt att prata bild med honom. Utöver en lyckad signeringsstund så träffade jag flera bloggvänner; Erika Ahlberg, Marie Gustafsson, Lars Ullström, Leif Gunarsson.
- Fick även några förfrågningar om att hålla föreläsning/bildvisning. Får se vad tiden räcker till. Men en fotoklubb i Stockholm lät intressant. De hade precis haft Anna Clarén hos sig.

/Mats Andersson

(80012)

18 kommentarer:

livditlefsen@gmail.com sa...

Nydelig fanget av den sovende gubben :)

mvh
Liv ")

Anonym sa...

Tack Liv!

Anonym sa...

Åh, han såg trött ut... :-)

Kul att det verkar har varit givande med fotomässan. Synd att Stockholm ligger så långt borta!

Erika Ahlberg sa...

Om du hade frågat snällt så kanske den som tog Lastheins sista bok avstått den till förmån för dig...vem vet :)
Vilken tröttmössa du sprang på :) Bra fångat!

Åke sa...

Onekligen en spännande och intressant bild! :)

Anonym sa...

Det va absolut en trött filur du hittade, verkligen bra sett av dig!
Morgan

Karin Wijk sa...

Känner mig lite trött jag med och skulle gärna gå och kura ihop mig som figuren på bilden.
Jag var faktiskt också på fotomässan i fredags...och jag tyckte att det var någon som svischade förbi i ögonvrån som påminde om dig...så jag tänkte kanske det där var Mats Andersson. Kan ju hända att det var så :-) Hur som helst var det riktigt roligt med fotomässa för en oerfaren mässbesökare som jag. Blir nog fler fotomässor i framtiden :-)/ Karin

Anonym sa...

Känner mig som en sån just nu... ;)
/Tomas

Lars U sa...

Kul att ses live en stund. Alltid roligt att få en levande trevlig människa att hänga upp blogginlägg och bilder på.
Så som på bilden kände jag mig efter att ha strosat runt på mässan hela fredagen :).

Elisa Day sa...

Det var en mysig figur du hittade i snöstormen.

Ingebjørg Fyrileiv Guldvik sa...

Gubbe? Det er jo et elefantbarn som kanskje har en litt forvokst snabel og litt for lite øre :P

Anonym sa...

Gäääsp! Nu går jag och lägger mig - inser att det är dags nu ;) Kul att det flyter på : )))

Kerstin Östbring sa...

Oh, vilken härlig filur du träffat på, han ser så lugn och trygg ut!
/Kerstin

Anonym sa...

Ser ut som en sagofigur från barnkanalens "drömmarnas trädgård"!

/Anna

Anonym sa...

Vilket rart litet troll du har träffat på. Mumintrollet kanske? Fint fotograferat.
/Jukka

Jenny sa...

En väldigt trivsam bild, känns som något urväsen somnat och frusit stilla i tiden, just där.

Miklos sa...

Håller fed föregående talare, trivsam bild och ja nog känns det allt som att något urväsen eller ett gammalt troll somnat i snön. Kul att det gick bra i Sthlm :) Hade jag haft tid hade jag gärna kikat förbi.

anemonen sa...

En fridfull sömn i kylan. Vackert till tusen.